Organizational Chart

Chief Executive Officer (CEO)

Profile Image

Dr. Hisham Alhaidary

Dr. Hisham Alhaidary

يتولى الدكتور هشام الحيدري منصب الرئيس التنفيذي للهيئة منذ تأسيسها ويقود دفتها لتحقيق مهامها وأهدافها بما يتماشى مع مستهدفات رؤية المملكة 2030 وتطلعات الأشخاص ذوي الإعاقة لتمكينهم وتعزيز مشاركتهم في كافة مناحي الحياة، وقد حققت الهيئة بقيادته عدد من الإنجازات أبرزها صدور المرسوم الملكي بالموافقة على نظام حقوق الأشخاص ذوي الإعاقة، بالإضافة إلى تحديث الاستراتيجية الوطنية للأشخاص ذوي الإعاقة، وانشاء السجل الوطني الالكتروني للأشخاص ذوي الإعاقة، والعمل على عدد من المبادرات ابرزها مبادرة السبت البنفسجي وأسهمت هذه الاعمال في رفع نسبة مستوى الخدمات المقدمة للأشخاص ذوي الإعاقة ومتطلباتهم في مجال التعليم والتدريب والتوظيف، والصحة، والإسكان، والنقل والترفيه والرياضة والبحوث والدراسات وكافة مجالات الحياة بما يحقق تطلعاتهم والوصول لمجتمع شامل ومواءم ومتكافئ الفرص.

حصل الدكتور هشام الحيدري على شهادة البكالوريوس في علوم التأهيل والعلاج الطبيعي من جامعة الملك سعود، وشهادة الماجستير في علوم التأهيل من جامعة مانشستر، وشهادة الدكتوراه في إعادة التأهيل والعلاج الطبيعي من جامعة لوما ليندا في كاليفورنيا، كما شارك في تأليف عدد من الكتب والرسائل العلمية في العلاج الطبيعي وإعادة التأهيل

بدأ الدكتور هشام الحيدري مسيرته المهنية كأخصائي علاج طبيعي في مدينة الملك عبدالعزيز الطبية بالحرس الوطني، ثم أسس اقسام العلاج الطبيعي في مدينة الملك فهد الطبية، ثم نائب المدير الطبي لمستشفى التأهيل بالمدينة. وقام بتأسيس مركز الأمير سلطان للخدمات المساندة للتربية الخاصة التابع لوزارة التعليم كما شغل منصب الرئيس التنفيذي للمركز، ثم عمل كمستشار ومساعد للأمين العام لشؤون التأهيل في جمعية الأطفال ذوي الإعاقة، وعضواً في مركز التميز للتوحد حتى عام 2023م وعضواً في جمعية شمعة التوحد وعدد من العضويات واللجان المتعلقة بالأشخاص ذوي الإعاقة كما حصل على جائزة أفضل رئيس تنفيذي عربي لعام 2022م بالإضافة لتمثيل المملكة في عدد من المؤتمرات والندوات العالمية وحالياً ومنذ تأسيس الهيئة عام 2018 يشغل د. هشام الحيدري منصب الرئيس التنفيذي لها.

Vice President of Strategy and Regulations

Profile Image

Mr. Ibrahim Alswidan

Mr. Ibrahim Alswidan

يمتلك أ.إبراهيم السويدان خبرة مهنية تمتد لأكثر من 18 عامًا في مجال التحليل الاقتصادي وتحليل السوق ونمذجة الأعمال والاستراتيجية وتقييم السياسات والنمذجة الاقتصادية والتقييم وتوضيح متطلبات الأعمال وتحليل الفجوات بين الأهداف والإجراءات وإدارة المشاريع

حاصل على درجة الماجستير في الاقتصاد من جامعة جنوب الينوي كاربونديل - الولايات المتحدة الامريكية وعلى درجة الماجستير في ادارة التكنولوجيا من جامعة ولاية موراي- الولايات المتحدة الامريكية ودرجة البكالوريوس في الاقتصاد من جامعة الملك سعود - المملكة العربية السعودية

تولى أ. إبراهيم السويدان مناصب عدّة في مختلف الجهات الحكومية والخاصة.

Vice President of Communications and Empowerment

Profile Image

Eng. Feras Al Thukair

Eng. Feras Al Thukair

Eng. Feras has more than 20 years of experience in both public and private sectors. He excels in several diverse fields and contributes to business development, project management and operations. During his career, he held several advisory and leadership positions, the last of which was Vice President of Operations and Digital Transformation at the General Transport Authority.

Vice President of Operations and Digital Transformation – The General Authority of Transport.

Advisor to the CEO for Business Development The National Housing Company.
Project Manager at Advanced Electronics Company (SAMI).

Master of Business Administration (MBA) King Saud University.

Several executive management courses in the fields of Leadership, Business development and innovation from international academic institutions such as: London Business School, INSEAD, and Harvard Business School.

Vice President of Shared Services

Profile Image

Mr. Mohammad Aljubair

Mr. Mohammad Aljubair

لدى أ.محمد الجبير خبرة تتجاوز 20 عاما في مجالات متعددة مثل تقنية المعلومات، المالية، رأس المال البشري، العقود والمشتريات، التحول الرقمي،وتقلد عدد من المناصب القيادية والإدارية المتعددة.

حاصل على درجة البكالوريوس في تخصص المحاسبة من جامعة الملك سعود عام 2004م.


مدير عام الخدمات المساندة، هيئة رعاية الأشخاص ذوي الإعاقة
مدير عام الشؤون الإدارية والمالية، المركز الوطني للتقويم والاعتماد الأكاديمي مدير المالية، المركز الوطني للتقويم والاعتماد الأكاديمي

General Manager of Planning and Excellence

Profile Image

Ms. Rasha Alyami

Ms. Rasha Alyami

A goal-orientated and strategic General Manager with the proven ability to spearhead the formation and execution of inclusive strategies that steer positive change and promote a culture of collaboration and innovation. Driving the realization of the Kingdom’s Vision 2030 initiatives since its inception to support its goals through effective strategy and performance management. Providing strategic guidance, training, and capability development to align with national objectives and elevate the performance maturity of government entities.

With 12 years of progressive experience pioneering and leading the establishment of a national strategy and reengineering and updating institutional strategies to guarantee that all programs are strategically positioned to advance objectives. Formulating and driving comprehensive performance management frameworks within the PMO to promote improvement and strategic alignment

Masters of Educational Leadership and Administration from Brock University, Canada

Bachelors Degree in Applied Medical Sciences College from King Saud University, Riyadh

Completed Misk Leadership Program (2030 Leaders) by Misk Foundation and Esade Business School
In addition to several professional certificates in the fields of Strategy and Performance
Management
As well as completing many trainings in leadership and other related topics


Senior Manager, Enablement, ADAA

Manager, Organizational Capability Development, ADAA

PMO Director (Social Development Sector), MHRSD

Strategy Management, VRO MOH

Various positions in Takamol Holding (including consulting services, PMO, and Business Develoment)

Project Manager, MOH

General Manager of Partnerships and Cooperations

Profile Image

Ms. Alanud Alfagir

Professor:
Alanud Alfagir

Over 18 years of experience in the field of excellence, strategic partnerships, training and professional development in government, private, and non-profit agencies, as well as the development, health, and educational sectors.

Misk's "Leaders 2030" program—MiSK Foundation and the Esade University in Barcelona, Spain. 

Master’s degree in educational

eadership—Dar Al-Hekma University. 

A double-major bachelor’s degree in child and family development—the University of Akron, United States.
Diploma in Dialysis Technician Course—the Center for Health Studies in the Armed Forces Hospital,

Riyadh.

Licensed as the first Saudi woman to teach the International Baccalaureate (IB)—the Education Leaders Training Center, Miami, United States.
Diverse certificates in the fields of leadership, cognitive training, education, and health.

Director of the Government Cooperation Department—Authority of People with Disability (APD).
Director of the Training and Development Department—King Abdullah University of Science and Technology (KAUST):

Established a number of international programs to prepare recent graduates for the labor market.

Founding member of the cancer association (M3k)—September 2023.
Founding member of the Saudi Leadership Society (SLS) —2022.

General Manager of Corporat Communication

Profile Image

Ms. Alaa Linjawi

Ms. Alaa Linjawi


With specialized degrees in Creative Communications and over 13 years of experience, Alaa Linjawi has contributed to different sectors including education, private, government, and non-profit; building creative departments and cultures in leading companies and building creative curriculums in different universities.

She completed numerous training programs in strategies and creative thinking from universities such as Harvard and INSEAD, and has won First Place at HRH Prince Sultan bin Salman Photography Award.




MA with merit in Media & Communications from City University London

BA with honors in Visual Communications from DAH, Jeddah

3-year stc Leadership Program (HIPO) from Michigan University

Certified Brand Manager from AIPMM (Association of International Product Marketing and Management)

Certified Digital Marketer from DMI (Digital Marketing Institute)

Marcom manager for Stc B2B & the business cluster
Social media and creative content supervisor in Corporate Communications, stc Group

University lecturer and curriculum development for Graphic Design and Digital Media at Princess Noura University, AlImam University and Raffles University

Media, PR, Communications and Brand Management at AlNahda Philanthropic Society

General Manager of Regulations and Research

Profile Image

Dr. Hashem Alghalib

Dr. Hashem Alghalib

Contributed in the drafting the Law of the Rights of Persons with Disabilities and its Executive Regulations. He also represented the Authority of People with Disability (APD) in a number of committees of the Bureau of Experts.

Selected as a member of the Makkah Province Youth Council. 

An expert in the agreements of the Kingdom of Saudi Arabia at UNESCO, having successfully completed the Experts Program conducted by the Ministry of Culture.


Participated in numerous human rights conferences, both domestically and internationally.
Published a number of books that pertain to international humanitarian law and disability. Additionally, he conducted numerous lectures, panel discussions, and workshops.

Doctor of Juridical Science (S.J.D.)—American University, Washington.

Master’s degree in criminal law—American University, Washington.

Master’s degree in Disabilities Rights— American University, Washington.

Bachelor’s degree in law—King Abdulaziz University, Jeddah.


Data Management Office Manager—Authority of People with Disability (APD).


Legal Department Manager—Authority of People with Disability (APD).
Professor of Law—College of Sharia' and

Regulations, Taif University.


Legal Consultant in the Permanent Mission of Saudi Arabia to the United Nations, New York.

General Manager of Support Services

Profile Image

Mr. Hakem Alanzi

Mr. Hakem Alanzi

He has over 13 years of experience in financial management, budgets and financial planning, procurement management, and human resources management. He also participated in many internal and external committees.


Master’s degree in accounting—University of Scranton, United States.

Bachelor’s degree in accounting—King Saud University.
Certificate of Chief Financial Officer (CFO)—London Business School.


Director of Finance—Authority od People with Disability.

Director of Budget—Saudi Center for International Strategic Partnerships (SCISP).


Deputy Head of the Economic Resources Sector—Budget Agency, Ministry of Finance.

Organizational Chart

Download Download